Nadia Kadri

business marketing strategy (new tech) - bilingue

Paris, France

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Nadia en quelques mots

Bonjour/Hello,
Je suis consultant en stratégie dans les domaines suivants:

*Entrepreneuriat (création de start up, sales & marketing mentoring au sein de Highway 1 (hardware incubator) à San Francisco, coaching & mentoring pour Start up Week End et Google 4 Entrepreneur à Dublin) durant 2 ans en free lance.
Actuellement Mentor pour Créative Valley - Station F ( accompagnement de start up international en Anglais avec La notion de négociations/stratégies interculturelles)
Speaker and writer for the international event : IamTomorrow
*
Mentor and Pitch coach at Techfugees Hackathon Paris.

Passionnée de nouvelles technologies : Cloud computing, virtualization, machine learning, AI, VR, IOT.....

***Digital Marketing: Consultant et resp commerciale au sein de Google, EMC, Apple.. pour aider différent type d'entreprises (Small/Mid-Market ou grand compte) dans différents secteurs ( e commerce, IOT, jeux vidéos, banque, assurance, pharmaceutique, education....)

Je suis disponible, j'ai hâte de pouvoir vous aider a améliorer votre business selon vos challenges !
N'hésitez pas a me contacter et pour plus d'informations :)

Cdt,
Nadia

Portfolio

Portfolio uniquement accessible aux membres

Expériences

mars 2012 - mars 2013 | Cork, Irlande

High tech

Dell EMC

Cloud computing Inside Sales

mars 2014 - mars 2015 | Dublin, Irlande

E-commerce

Google

Business Development Manager

­ Business development for Google for Work solutions (Google Apps, Drive fr work, Geo, Search, Cloud solutions, Chrome).
­ Prioritize and qualify incoming leads from different sources: Website, inbound calls etc.
­ Collaboration with Locals Territory Managers (strategy to increase the business per market: webinar, leads generation, events)
­ Conducted marketing campaigns on recycle and rewarm leads
­ Help define business approach dedicated for each region (outbound campaign, social media, etc)
­ Exceed monthly pipeline target (Quality/Quantity for entire EMEA, all products) 90 days action plan.
­ Report weekly results to the EMEA Team leaders
­ Ability to train/coach new hires on Google Cloud solutions (inbound or outbound)
­Shadow the new hire, organize role play and feedback sessions and leverage their skills and knowledges.
­Creations of materials, introduction to cloud technology, sales speech, how to deal with objections, administrative process in salesforce.
Achievement:​ Putting in place a strategy to bring more leads with Linkedin “Gone fishing strategy”
Target:​ Reached 85% of the weekly targets in terms of quantity/quality ratio for Google for work solutions, EMEA territory
LTO:​ overachieved in terms of revenue/pipeline and opportunity quality (numbers can be provided from salesforce report if needed)
juillet 2010 - mars 2012 | Cork, Irlande

Internet des objets

Apple

Sales rep.

Stratégie : Customer satisfaction and sales B to B / B to C

Recommandations externes

Formations

Langues

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