Bienvenue sur le profil Malt de Diane !

Malt vous permet d'accéder aux meilleurs consultants freelances pour vos projets. Contactez Diane pour échanger sur votre besoin ou recherchez d'autres profils sur Malt.

Diane Piot

consultante marketing digital

Peut se déplacer à Paris

  • 48.8546
  • 2.3477
  • Tarif indicatif 200€ / jour
  • Expérience 2-7 ans
  • Taux de réponse 66%
  • Temps de réponse 24h
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Diane.

Disponibilité non-confirmée

À temps partiel, Soirs & week-ends

Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Diane.

Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Peut travailler dans vos locaux à
  • Paris et 50km autour

Vérifications

  • E-mail vérifié

Influence

Langues

  • Anglais

    Capacité professionnelle complète

  • Français

    Bilingue ou natif

  • Allemand

    Capacité professionnelle limitée

Catégories

Compétences (14)

Diane en quelques mots

Bonjour,

Je suis Diane, experte en digital marketing. Je vis entre Londres et Paris et serai en mesure de vous aider à distance où dans l'une de ces deux villes selon vos besoins.

Mes 6 ans d'expérience dans le digital marketing, d'abord côté agence puis chez le client chez CHANEL Mode à Paris, Clarins à New York et depuis 1 an chez Paul Smith à Londres, m'ont permis de me spécialiser dans ce domaine et de développer des compétences que je serai ravie de mettre à votre contribution :

- Conception d'un plan marketing en fonction d'un budget alloué et répartition par canal
- Localisation d'une stratégie sur les marchés français, anglais ou américain
- Conseils d'optimisation d'un site de e-commerce
- Stratégie CRM d'acquisition, de rétention et de réengagement
- Stratégie social media et exécution de campagnes payantes
- Développement de notoriété via des actions RP et gestion de campagnes influencers de A à Z
- Création de contenus optimisés SEO
- Gestion d'agence Paid Search
- Traduction spécialisée web, mode et luxe, pour des bannières, contenu d'un site, réseaux sociaux, ou newsletters
- Analyses, reporting des performances via Google Analytics/Omniture et recommendations
- Microsoft Office, Wordpress, Adobe InDesign, Photoshop

Naturellement très créative et passionnée, je serai ravie d'échanger avec vous mes idées, et connaissances des best-practices du web tout en restant à votre écoute pour répondre au mieux à vos attentes.


Expériences

Paul Smith

Mode & cosmétiques

Digital & Marketing Executive

Londres, Royaume-Uni

août 2016 - Aujourd'hui (5 ans et 1 mois)

• Plan and maintain French weekly content schedule of website content, email marketing, advertising and
social media on a seasonal basis
• Implement and execute French automated lifecycle and triggered email campaigns, segmentation and
targeting on French customers
• Provide reports on email KPI’s and monitor deliverability and performance of the French IP address
• Monitor PPC and SEO campaigns and liaise with external agency on developments and initiatives
• Brief and work closely with digital designers for digital marketing activities including email templates,
homepage, digital advertising and social media channels
• Develop and manage retail activities in France working closely with the Paris office
• Monitor the French website performance, analytics and tracking of all digital campaigns, measuring
against marketing objectives, analysing and feeding back on a weekly, monthly and quarterly basis

ShopStyle

Mode & cosmétiques

Merchandising

Londres, Royaume-Uni

mars 2014 - juillet 2016 (2 ans et 4 mois)

SHOPSTYLE, London, Merchandising Executive FR - Full time
ShopStyle is the leading fashion search engine and affiliate platform.

Retailer campaign activity:
Manage FR content and merchandising calendar for seasonal campaign activity
• Create and implement desktop and mobile assets
• Create advertorials and build merchandising microsites based on the market trends and performance data
• Lead EU retailer content optimisation exercises and setting guidelines of best practices to optimise user experience across desktop, mobile and social media
• Foster strong relationships with retailers such as NET-A-PORTER, Harrods, Farfetch, Topshop or Burberry through timely and accurate communication
• Report on and analyse success of campaigns by channel

Email marketing:
• Manage lifecycle email marketing campaigns from conception and planning to building and scheduling via ESP
• Lead CRM efforts through reengagement series, targeting, segmentation, testing and analysis
Initiate email lead generation projects including competitions

PR and brand marketing:
• Improve positioning of ShopStyle in European markets by taking ownership of PR activity (events, blogger partnerships, press releases)
• Identify and maintain the French tone of voice and aesthetics across all external communication

Clarins - Clarins

Mode & cosmétiques

Internet Marketing Coordinator

New York, État de New York, États-Unis

janvier 2013 - juillet 2013 (6 mois)

Developed digital communication strategy and e-commerce projects
• Gained valuable experience in email marketing across acquisition, targeting, campaign creation, testing and reporting
• Implemented upselling and cross-selling techniques in the American online shop
• Audited accuracy of Chinese e-commerce website copy, navigation, categorisation and hyperlinks
• Worked on strategic projects including competitive marketing analysing
• Managed all social media activity and reporting (Facebook, blog and newsletters)

CHANEL - CHANEL

Luxe

Digital Marketing Assistant

Paris, France

janvier 2012 - juillet 2013 (1 an et 6 mois)

Communication & Markets coordination Department
In charge of maintenance of Chanel News and Chanel Fashion mobile application.
• Managed all the publications on Chanel News website (>500 000 UV/month)
• Insured coordination, assistance and training for the 7 other markets worldwide
• Updated frequently the iOS mobile application and liaised with the technical agency
• Statistics dashboards on a monthly basis for the website, mobile app and e-blast
• Simplified and optimised process of traffic reporting for Chanel News worldwide

Formations